– Man har kontroll over sin egen lille verden

Standupkomiker, moromann, programleder og beatboxer, Stian Blipp Glopholm, tok turen til oss torsdag 26. april. 

22-åringen fra Bergen har rukket mye på kort tid. Sammen med gruppa Abscence Blipp kom han helt til finalen i Norske Talenter i 2009. Etter dette har han vært reporter på NRK P5, programleder for «Banden» på NRK P3, og nå programleder for Verdens rikeste land, på samme kanal.

Men nå står han overfor en ny utfordring, når han skal være programleder for årets utgave av Norske Talenter.

Selv om han gleder seg til sin nye jobb, synes han det er vemodig å forlate radioverden.

– Jeg forguder radio. Man får en skaperfølelse som er helt unik. Man føler at man har kontroll over sin egen lille verden. Man kan si det man vil til titusener av mennesker, sa Blipp Glopholm, som i fjor vant den gjeve prisen «Årets radiotalent».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Går alltid med notatblokk
Siden Glopholm også er standup-komiker har han mye humor i radiosendingene. For å finne morsomme saker har han alltid en notatblokk med seg, slik at han kan notere ned morsomme ting han opplever. Enten han hører noe morsomt på bussen, eller på fest hos  venner.

– Det høres kanskje litt barnslig ut, men etterpå lager jeg tankekart og skriver ned alt jeg kommer på om det jeg har skrevet ned.

– Så leter jeg etter vinkel. Jeg velger ofte den fjerde vinkelen, siden det ofte er den som er mest spesiell. Og jeg tror det er de sakene som blir best, sa Glopholm til engasjerte lyttere.

Takk til Stian Blipp Glopholm som stilte opp på pressepub!

Legg igjen en kommentar